annas vanliga tabbar:

Jag och Elin skulle baka idag. Jag skulle baka en kladdkaka. Dubbel sats för att vi skulle göra till föräldrarmötet imon-.- Men iaf så skulle Elin göra muffins. jag var askaxig och skrattade jättemycket åt Elin för att min deg var perfekt och hennes alldeles klumpig.. skrattade asmycket åt henne och gick och satte på ugnen, den skulle vara på 175 grader. Efter typ 10 min ställde jag in smeten och så satt jag och elin och snackade lite. sen jag ba "- elin fan vad de luktar bränt
- ja ellehur, har du glömt och stänga av ngn platta?
- ah de kanske jag har, ska kolla
Men så va lla plattor av så vi bara skit samma. Sen fylldes hela köket med rök och elin skriker
- ANNA DET ÄR UGNEN! KOLLA SOM DET RYKER TA UT KAKAN NU! OCH STÄNG AV DEN!
sen gick brandlarmet igång och det va fullt med rök i köket och jag sprang runt i små cirklar och visste inte vad jag skulle göra. Elin därimot kunde kontrolera sig själv och hitta brandlarmet och stänga av det. Jag tog ut kakan och den va svart. fattade itne vad jag hade gjort för fel förens jag såg attg ugnen stod på 300 grader. ups. Sen skrattade elin jättemycket åt mig för att min kaka blev bränd. Själv så glömde hon bakpulvret i sina muffins så dom blev typ en halv cm höga :)
lyckat.
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0