Min ögonsminkning!

Efter mycket om och men får jag väl berätta hur jag sminkar mina ögon.. haha det blir lite random eftersom det är gjort i picnik och jag har inte så bra betyg i bild :)
det du behöver är ;
Blöt svart eyeliner eller kajal
3 ögonskuggar 1 ljus, en lite mörkare och en mörk
Mascara


1. Börja med att lägga kajal eller blöt eyeliner på halva
ögonlocket och halva under ( kunde inte visa det men ah )


2. Efter det lägger du på den ljusaste ögonskuggan ( så ljus som möjligt ) 
lägg det som på bilden, ungefär haha


3. Efter det tar du den lite mörkare ögonskuggan


4. Och sist så lägger du på den mörkaste i kanten av den ljusare
det gör så att ögonen ser större ut, du kan forma de som en liten båge,
det orkade jag dock inte rita för jag fick damp på picnik..
sen sätter du bara på mascara så är det klart ^ inte så jävla svårt haha :)

 
haha ser drågad ut på den andra bilden men jag
orkar inte bry mig, man va tvungen och se.


Kommentarer
Postat av: Anonym

tack! :)

2009-12-23 @ 23:07:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0